tisdag, mars 18, 2008

Hur får man fler besökare till bloggen

Nu har jag jobbat stenhårt i några dagar med att få upp besöksantalet på bloggen. Just nu ligger den på 140 plats på Bloggportalen bland alla privata bloggar. Under en vecka har den stigit med flera hundra placeringar. Antal besökare har de senaste dagarna legat på ca 1000 unika. Det dumma folk är att jämföra sig med de bloggar som ligger i toppen. Inte fan är det konstigt att de ligger där med tanke på att de som driver dessa bloggar väldigt ofta exponeras i media. Hur många tusen besökare per dag drar inte det.

Jag vet att min blogg inom kort kommer vara topp 100 bland bloggarna på Bloggportalen. Jag vet också att den aldrig kommer få 10 000 besökare per dag. Hade jag sett ut som Brad Pitt och ofta fått vara med på TV och att man skrivit om bloggen i tidningarna, då kanske bloggen hade haft det. Hur som helst, även jag tjänar pengar på bloggen, är inte det coolt! Speciellt med tanke på att den inte är så välbesökt.

Inga kommentarer: