torsdag, mars 20, 2008

Välkommen snö

Vad härligt med snö!! Det har kommit massor här i krokarna och det var knappt bussen kom fram på vägen idag på väg till jobbet eftersom det blåste rejält. Hundarna blir som galna när det kommer snö - Melvin också. Äntligen kan han åka pulka igen. Jag hoppas att farfar tar honom på en ordentlig pulktur idag. Kanske får jag även den stora äran att skotta snö på vår tomt för första gången sedan vi flyttade in. Jag har aldrig varit med om att bo som jag gör nu och inte ha skottat snö på en hel vinter.

Jag ser fram emot denna påsk med mycket snö och minusgrader. Fan vad gött!!! En liten varning bara till alla som ska ligga ute på vägarna. Ligg inte mitt i vägen, chansen att ni ska bli överkörda är stor. Lägg er i diket istället!! Glöm ej liggunderlag och en varm filt eller varför inte en skön sovsäck.

Inga kommentarer: