torsdag, mars 20, 2008

Vem är inkräktaren?

Gissa om jag blev förvånad igår när jag kom hem från jobbet. Madde ringde och frågade om hon skulle hämta mig med bilen på busshållplatsen. Visst tänkte jag, skönt att slippa gå i kylan. Blev lite förvånad när hon kom utan Melvin. Han ligger och sover sa hon när jag frågade. Hm, ok. Inte likt Madde att lämna honom ensam. Nåja, vi åkte hem. Då visade det sig att ytterdörren var olåst. Men vad fan Madde tänkte jag. Lämnar du Melvin ensam hemma med dörren olåst!

När jag klev in innanför dörren satt det en man med Melvin i famnen. Gulp! Jag intog skyddsposition och tänkte anfalla inkräktaren. När jag kollat in honom ett bra tag - så jag att det var farsan!! Snacka om chock. Jag hade ingen aning om att han skulle komma. Det var alltså därför Melvin var hemma, med olåst dörr. Hans farfar var på besök.

Jag blev glad, kul att ha farsan på besök över påsken. Välkommen far!

Inga kommentarer: