måndag, mars 17, 2008

Leave the area

Blotta tanken att FN-poliser attackeras i Kosovo får mig att se rött! FN har beordrat sina poliser att dra sig ur de norra delarna på grund av de våldsamma upploppen. Jag tycker att FN ska dra sig ur området helt och hållet. Är det inte dags att släppa på skygglapparna och inse att det är totalt omöjligt att få fred i detta område. De kommer aldrig acceptera varandra. Det är väl bara att se vad de gjorde mot varandra på 90-talet. Tänk att det kan skilja så mycket på öst- och västeuropa.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det handlar inte om att vi inte acceptera varandra. Utan att serberna inte kan acceptera att Kosovo har blivit självständigt. Du läser inte någonstans om att det är kosovarerna som har gjort något dumt mot serberna. Så snacka inte om du inte vet vad som egentligen händer där. Bättre om du är tyst och lutar dig bakåt och låter de större makterna ta hand om detta, för att varken jag eller du kan göra något åt saken genom att snacka. Detta leder bara till en massa tjaffs och bråk som man vill undvika!

G.E-Online sa...

Men lägg ner! Klart som fan att man måste få kommentera händelser som sker runt om i världen. Varför yttrar du dig själv genom att kommentera inlägget? Jag vet nog mer än du vad som händer där nere. Gud vad trött man blir på folk ibland. *suck*

Anonym sa...

Ja men vad har NATO där att göra då????!!!Vad har vi FN om NATO ska vara där- kan bara säga att kriget började inte "på grund av att dem accepterar inte varan" utan ,att NATO/USA ska stationeras där .
Och...det var inte Serberna som började krig - UCK har varit klassad som terorrorganisation i CIA's lista fram tills Clinton tog makten..glömm inte detta.

Anonym sa...

det är väl inget att prata mer om kosova it´s don "bac u kry" serberna borde koncentrera mer på sin land isället det finnes mer problemer det kryllar av krigsförbrytare det är ett allvalig problem för själva serbien.

G.E-Online sa...

Jag slarvade lite när jag skrev detta inlägg. Att man beskjuter NATO-trupper är inte så konstigt. Det blev lite förvirrande. Det är FN-trupperna jag värnar om. NATO-trupperna får skylla sig själva.

Anonym sa...

hahahah uck som började och kriga ibland undrar jag om hel del folk har varit i koma under 1990 talet!!

Anonym sa...

Grejen är den att det spelar ingen roll när kosovos självständighet äger elr hade ägt rum, serberna är så stora nationalister att de hade aldrig gett upp utan våld varken nu elr om 10 år, våld är vad de är bäst på.
Det är så lätt för alla att göra USA elr de högre makterna till syndabock i frågan om självständigheten, men faktum är att hade det inte varit för USA hade kosovo blivit etniskt utrensat av albaner, och mer kvinnor, barn, män hade dödats.
Jag tror folket i kosovo behöver all stöd de kan få för det förtjänar dom så mycket som de fått stå ut av serberna i år.

G.E-Online sa...

Folket i Kosovo har mitt fulla stöd.

Anonym sa...

Kolla historieböckerna om hur många Serber hade bott i Kosovo efter WWII (Andra Världskriget).
O sen kollar du hur många var de i början av 1990-talet!
Var har de försvunnit?
Bortjaggade av "icke våldsama" Kosovaoalbaner som har förökat sig till nästan två miljoner på 50 år.
Hur kunde de blivit så många om de nu var såååååååååå förtryckta av Serberna!?!?!?