torsdag, augusti 02, 2007

Agilityträning på Åland


Idag anlände vi till Åland. Vi hade den stora lyckan att få bo hemma hos Linda vilket vi tackar allra ödmjukast för. Efter att ha kikat runt på omgivningarna - de bodde i ett mycket vackert hus måste jag tillägga - åkte vi till en agilitybana och tränade. Jag och Kiwi körde bara ett kort pass men oj vad kul det var. Kiwi var tänd till tusen och hon tyckte det var jättekul. Hon formligen flög över balansen och 12 pinnars slalom tog hon i en fart som jag aldrig tidigare sett. Det har hänt väldigt mycket sedan jag lade om träningen. Nu har vi bara jävligt kul och Kiwi har blivit en helt annan hund. Jag skiter i allt annat nu och fokuserar 100% på att vi ska ha kul på banan. Om vi så ska lägga av med tävlandet helt ett år och bara träna så tvekar jag inte en sekund på detta. Förut kastade jag alltid en boll som Kiwi fick hämta när vi tränade; det har jag nästan helt slutat med nu. Det funkar mycket bättre när vi kampar, då är det hon och jag som leker - tillsammans.

På kvällen åkte vi till "Uffe på berget" och fikade. Magnifik utsikt och gott fika bidrog till en mycket angenäm afton. Åland is nice!

Inga kommentarer: