tisdag, augusti 28, 2007

Första föreläsningen avklarad


Då var första föreläsningen för terminen avklarad. Det var en introduktion om vad kursen handlar om samt vilken litteratur vi ska köpa m.m. Det känns som om att man kunnat hoppa över den fast samtidigt ska jag försöka närvara på alla föreläsningar. Vissa av böckerna som jag har är av äldre upplaga men man kunde ändå läsa dessa. Men det fanns även nyare upplagor av vissa böcker som kursföreståndaren hellre såg att vi köpte. Seminariematerialet är i stort sett samma med undantag av vissa tillkomna rättsfall. Dessa skulle vi dock få reda på vilka de är och kan sedan leta upp de i Rättsbanken.

Min uppfattning är att medelåldern på de som läser C2 denna termin är högre än i våras. Det känns rätt skönt. Kursen har två obligatoriska moment, rättegångsspelet och PM-uppgiften. Jag hoppas att jag tilldelas ett PM som ska redovisas sent på terminen. Ronney Hagelberg is still going strong och jag gillar verkligen hans föreläsningar då han är tydlig och mycket kompetent. Det är han som är kursföreståndare eller som han hellre vill kalla det, projektansvarig för C2. Det är även en ny amanuens och hon kommer ursprungligen från Norrland. Hon verkar trevlig och lätt att ha och göra med. Nu håller jag tummarna för att jag slipper Konrad som seminarielärare då jag tycker han är för "sträng". Vi är inga barn på lågstadiet och skall därför slippa hans utspel.

Inga kommentarer: