måndag, augusti 27, 2007

Härligt träningspass på Nacka BK




Efter en snabblunch på Nacka Forum åkte vi till Nacka BK och tränade agility tillsammans med Ylva. Hundarna skötte sig utmärkt så träningspassat blev väldigt positivt för oss alla. Kiwi hade en jävla fart och drog som en besatt. Parallellt med balansen stod slalom. Jag befann mig långt från Kiwi när hon rusade över balansen, på andra sidan slalom. Det var säkert 10 meter mellan oss. Ändå gick hon ändå ner och trampade. Därefter skickade jag in henne i slalom från en mycket svår ingångsvinkel. Hon fixade det galant. Fan vad stolt jag blev. Luma var väldigt duktig idag. Det är enormt vilken fart hon har. Hon börjar även bli lyhörd och lyssnar verkligen på Madde. Jag blev imponerad av hennes slalom idag; hon går i princip "rakt" genom slalom. Svängarna mellan pinnarna är mycket tajta. Det ser skithäftigt ut. Vilda var en helt annan hund nu än sist jag såg henne. Hon var säkrare och mer lyhörd. Ylva jobbade på bra och jag hoppas verkligen att de börjar köra igen på allvar.

Madde har fått en mycket bra hund i Luma och det ska bli spännande att se de i framtiden på tävlingsbanan. Vi kommer bara fokusera på träningen nu och för min del har jag sett att det gett resultat. Vi har jättekul när vi tränar och Kiwi är smått galen, precis som jag vill ha henne. En sak är säker, både jag och Madde måste komma i bättre form om vi ska hänge med i svängarna.

Inga kommentarer: