fredag, augusti 31, 2007

Lämnade Tara & tränat agility på LBK

Idag lämnade vi Tara till Åsa. Madde kände inte alls för att åka till Borås och tävla så vi överlät till Åsa att köra Tara. Det känns väldigt tomt när vi inte har Tara hemma men jag är övertygad om att Åsa tar god hand om henne. Efter att vi lämnat Melvin på dagis åkte vi till SBK i Farsta. Madde skulle skriva på ett papper, jag tror att det handlade om att en person skulle bli godkänd tävlingsledare. Jag är så dåligt insatt i detta så jag låter resten vara osagt. Vi blev kvar en bra stund och pratade med Anneli som är agilityhandläggare på SBK. Hon är himla trevlig faktiskt. Efter detta var det meningen att vi skulle åka till Stockholm Södra och träna agility. Men just som vi var på väg dit ringde Isabelle E och vi valde att åka till Lidingö BK och träna tillsammans med henne istället. Det var meningen att vi skulle göra det redan igår men det blev andra planer.

Vi byggde upp en rolig och lagom svår bana. Det var kul att se Noa in action, han är himla duktig. Fast han har en otroligt duktig matte också så det är inte konstigt. Luma var lagom galen och for fram som en virvelvind på banan. Det såg stundtals riktigt bra ut bara hon kunde "tagga ner" en smula. Det strulade lite i början när jag och Kiwi skulle träna. Jag valde att helt ta bort en tunnel eftersom den inte var fast förankrad i backen. Den tunneln kom inte fram mer på hela passet. Kiwi var jätteladdad och hade hög fart. Isa var på mig flera gånger om ville att jag skulle springa snabbare och försöka ha mjukare rörelser. Jag måste även lita mer på min hund i vissa situationer. Det tjänar jag mycket tid på och hinner bättre förbereda mig inför vad som komma skall på banan. Ju fortare jag springer desto snabbare springer Kiwi och det är väl egentligen helt logiskt. Den senaste tiden har jag även låtit Kiwi helt själv dra mot slalom. Med den bana vi idag byggt upp funkade inte det så bra utan jag var tvungen att visa vägen för att hon inte skulle bli förvirrad och på grund av det bli sänkt. Kontaktfälten var klockrena idag; Kiwi trampade varje gång. Slalom var godkänt, hon gick in fel vid några tillfällen med det berodde mest på mig. Farten var det annars inget fel på. Jag är mycket nöjd med dagens träningspass. Kanske visade Kiwi upp mer fart idag än hon tidigare gjort när vi tränat så pass svårt. Det tar sig sa mordbrännaren!

Det är alltid lika stimulerande att träna tillsammans med Åsa och Isa E, de har så mycket att lära en. Jag är extremt tacksam för all hjälp jag får. Efter träningen åkte vi hem till Isa och Åsa. Vi snackade lite skit och fikade. Sedan åkte Åsa till Norrland för att hålla kurs. Have a nice trip!

Inga kommentarer: