tisdag, augusti 21, 2007

På väg tillbaka till Stockholm

Idag åker vi tillbaka till Stockholm. Det har varit skönt att vara från stan ett tag men nu längtar jag faktiskt hem till mina egna saker. Skolan börjar igen den 27:e så jag tänkte försöka komma igång med läsandet redan nu. Det har varit svårt att koncentrera sig på att plugga när man varit borta, trots att jag ändå haft med mig både böcker och rättsfall. Imorgon ska även stygnen tas bort så jag hoppas allt ser bra ut, det känns bra i alla fall.

Fårvallningen är en annan bit som jag måste ta tag i när vi kommer hem. LP:et lär vi inte kunna fixa i september men det kommer fler tillfällen. Om bara FK kunde få fingrarna ur arselet och betala ut pengarna till mig som jag är berättigad till kan man börja leva ett normalt liv igen. Man blir lite hämmad när man inte har egna pengar. Tack gude gud att man inte är ensam i hushållet. Jag har insett att det kan bli stora problem i och med att man blir sjukskriven. Det verkar som att man måste jobba trots att man är sjuk. Åtminstone om man vill slippa en massa strul med FK.

Agilityträningen kommer vi fortsätta med som vi gjort hittills. Tre pass i veckan och mycket enkel träning. I första hand fokuserar jag på att Kiwi ska ha kul och självklart jag med. Träningen skall vara så enkel att jag till 100% kan fokusera på henne. Några fler lagtävlingar blir det inte för min del. För Lumas del ser det riktigt lovande ut. Hon far fram som en virvelvind på agilitybanan och har faktiskt riktigt bra kontaktfält; hopptekniken är det inte heller något fel på. Slalom är väl det enda som strular lite trots att hon egentligen kan hindret. Vid vissa tillfällen tar hon 12 pinnar i en jäkla fart.

Inga kommentarer: