tisdag, augusti 14, 2007

Läkaren vill ha mig kvar en dag till

Var helt säker på att jag skulle få åka hem från sjukhuset idag. Därför blev jag väldigt besviken när läkaren på ronden sa att jag skulle stanna kvar en dag till! Jag fick tunghäfta och kom på efteråt vad jag ville ha sagt. Helt klart måste jag ta ett snack med de här. Det kan ju inte vara så farligt att skicka hem mig eftersom jag knappt ligger i sängen längre, har suttit uppe och fikat, sitter i dagrummet och tittar på tv och surfar. Vad är skillnaden mot att vara hemma? Hade lite feber imorse med inte mer än 37.8. Då ska man tänka på att det var varmt i rummet och att jag hade rätt varma kläder på mig.

Såret har tydligen blivit lite inflamerat då ett rött bananformat område sträcker sig ca 1 1/2 dm ut från såret. Fast jag har inte direkt ont, det spänner mest i såret. Fan, jag vill hem och ska göra allt för att de ska ändra sig. Det är väl ändå jag som bestämmer när det kommer till kritan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo tack vet hur det känns att ligga och vilja åka hem finns inget tråkigare en att ligga men du har jhu tur som har data vad hade jag inget ett dagrum som var så tråkigt så jag vet inte vad men jag hade kallt på rummet var lite tröst för mig! uffe!

G.E-Online sa...

När man känner sig pigg är det inte alls kul att ligga kvar i salen. Däremot när man mår mindre bra, då känns det ok. Dator har jag aldrig varit med om att det funnits på sjukhus tidigare, inte som patienter fått använda i alla fall. Tack Värnamo sjukhus för det. Vi hörs Uffe.