onsdag, augusti 15, 2007

Danmark här kommer vi & parar hund

Det blåste rejält när vi körde på färjan och det skulle visa sig att vågorna var ursinniga under vår övergång. Vädret var helt enklet bedrövligt och jag och Madde blev lite oroliga ett tag. Vi stod trots allt ute på däck ett tag och mös under resan; det var underbart att känna saltvattnet slå mot ansiktet när vågorna piskade färjan. Ombord åt vi en god räkmacka och jag får väl säga att övergången gick förhållandevis väl trots stora vågor och gungande skepp.Tara hade klarat resan på ett mycket bra sätt som alltid.

Det kändes roligt att vara tillbaka i Danmark igen. Jag hade inte varit där sedan jag var fem år. Efter diverse bilstopp då vi bland annat rastade Tara och tittade på diverse sevärdheter (jag fotade faktiskt ett gäng får) styrde vi kosan mot Randers. Gud vilken trafik det var i Danmark! I Randers var det helt sjuk, nästan som i Stockholm. Vi hittade en p-plats och köpte snabbmat av en trevlig kille som drev ett skönt ställe. Efter att vi käkat åkte vi till campingen och fixade med boendet. Vi valde att bo i en liten, mysig stuga på en camping med bra rastningsmöjligheter för Tara. Efter att vi ordnat med allt i stugan styrde vi mot familjen som hade Taro, killen vi skulle para Tara med. Fortsättning följer.

Inga kommentarer: