onsdag, januari 09, 2008

Agilityverksamheten på Gislaveds BK

Det ser lite mörkt ut för tillfället vad gäller agilityträning här i Gislaved. I all hast glömdes stativen till vårt slalom i Stockholm och vi fick bara med oss pinnarna. På brukshundklubben är alla hinder inlåsta och även om de stod ute skulle vi inte kunnat träna. Planen är bland det blaskigaste jag sett (den var även så i somras) så man kan alltid hoppas att de flyttar den till våren.

Nu är agilityn inte så stor i denna region men det ska jag och min fru ändra på. Hon är agilityinstruktör och tävlingsledare och jag har varit hjälpinstruktör på en del kurser hon hållt. Så vitt vi vet finns det inget ekipage här som tävlar i högsta klassen (klass 3) men både jag och Madde gör det.

När vi var här och tränade i somras såg vi att de fanns en helt ny hinderpark inlåst. Förhoppningsvis kommer vi kunna få tillgång till den i vår. Om så ej är fallet väljer vi en annan klubb. Uddevalla BK ligger inte så långt härifrån så det är ett alternativ.

Inga kommentarer: