måndag, januari 14, 2008

Rundtur i samhället - jobbintervju

Jag, Melvin och hundarna kom just hem efter att ha varit ute på en biltur runt om i Samhället. Syftet med färden var att leta får men det kan vara lite svårt att hitta nu när de säkert tagits in. Vissa vi pratade med här på brukshundklubben påstod att det fanns får på flera olika ställen här.

Madde är i Jönköping med Pim för att röntga hans ben. Hoppas verkligen att benet läkt ihop på ett bra sätt och att skenan kan tas bort snart. Han är full av energi efter flera veckor i stillhet. Det skulle kännas underbart att äntligen få se honom springa omkring obehindrat.

Agilityträning hann jag inte med idag så jag väljar att träna imorgon istället när det inte är något annat. Fick förresten ett trevligt samtal från ett grannsamhälle! Jag skickade iväg en jobbansökan dit igår kväll och fick svar idag. De vill att jag kommer på intervju redan på onsdag! Från början hade de en tjänst utannonserad men nu är det tydligen ytterligare en tjänst ledig. Jag hoppas verkligen att jag får börja jobba där. Hur som helst behövde de alltid timvikarier och det är bättre än ingen alls. På mitt andra jobb i Stockholm gick jag som timvikarie men kom ändå upp i heltid.

Inga kommentarer: