söndag, januari 13, 2008

Jobbsökning pågår

Sitter här och söker jobb för fulla muggar. Det känns faktiskt i kroppen att jag snart har jobb. I morgon ska jag på informationsmöte på arbetsförmedlingen. Egentligen tycker jag att det är helt onödigt att ens gå dit eftersom jag aldrig fått jobb via de. I själva verket känns det inte som att arbetsförmedlingen endast finns till för att kontrollera en. Har jag inte jobb inom tre veckor är det konstigt. Man ska inte behöva gå arbetslös i denna kommun med alla dessa företag.

Parallellt med jobbsökandet tänker jag ansöka om F-skattesedel och avsikten är att starta eget i framtiden. Här kan man däremot få nytta av arbetsförmedlingen vad gäller startaegetbridrag och sådana saker. Det finns inget ont som inte kan föra något gott med sig.

Inga kommentarer: