onsdag, januari 30, 2008

Filma träning & seriösare träning

Ikväll har jag suttit och funderat en hel del över min och Kiwis träning, såväl agility som vallning. Ofta tränar man själv och uppmärksammar inte de fel som förekommer i träningen. Därför har jag bestämt mig för att börja videofilma den mesta av vår träning. Filmerna tänker jag sedan lägga upp här i bloggen, Youtube och på AgilityForum med förhoppningen att folk kommenterar det de ser.

Nu när jag även fått en fast tjänst och därmed bättre ekonomi, har jag även för avsikt att gå så många kurser jag kan. Kiwi är riktigt rolig att jobba med nu då hon ger allt och då måste hon kunna kräva detsamma från mig. Jag känner att vårt genombrott kommer 2008 och 2010 kommer vi vara med och tävla om SM-medaljer. Det största mål jag har för året är att Kiwi ska bli godkänd vallhund. Hon har kapaciteten att bli det redan idag med över 80 poäng som ett rimligt resultat.

Inga kommentarer: