onsdag, januari 16, 2008

Anställningsintervju

Idag har jag varit på en anställningsintervju som gick jättebra! Fick även följa med chefen på en rundtur som verkligen var givande. Egentligen var det meningen att intervjuerna skulle hållas efter ansökningstiden gått ut. Inte nog med det, de ville även att jag skulle jobba nu på lördag och söndag. Det bådar verkligen gott. En ledig tjänst blev helt plötsligt två när ytterligare en slutade. Mycket bra för min del då mina chanser ökade markant. Lönen är mycket, mycket bättre än den jag hade i Stockholm. Det skiljer nästan 5000 kr! Dessutom har vi fri tillgång till kommunens gym som ligger i simhallen. Ett jättefint gym som jag ofta kommer besöka.

Till min förra loser till arbetsledare vill jag bara säga! ahahahahhahahaha! Du kommer inte få ut något av att dröja med mitt arbetsintyg. Alla som jag pratat med idag ruskade på huvudet och undrade vad det var för inkompetent människa som inte klarar av att skriva ett simpelt arbetsintyg. Har även berättat för mitt fack och för arbetsförmedlingen vad hon sysslar med. Det lät som att de kommer ta kontakt med henne och fråga varför hon gör som hon gör! Stockholms stad borde verkligen kolla upp vilka de tillsätter på dessa tjänster för dessa två personer som spelade Allan på min enhet är totalt inkompetenta! Den ena slickar röv så det är inte klokt och hon spionerar och försöker smila in sig hos personalen. Dessutom snackar hon skit om personalen till en del andra i samma personalstyrka. Erkänner att hon förskönar vissa arbetsbetyg bara för att det är enda sättet att bli av med en viss anställd. Fy fan, hon skulle ha kicken!!

Inga kommentarer: