torsdag, januari 31, 2008

Galet glad agilityhund

Just som det började vräka ner snö och blåsten intensifierades, inledde jag och Kiwi vårt träningspass. Som tur var kom Madde med ett par vantar för annars vet jag inte om jag härdat ut, det var skitkallt. Som belöning hade jag med mig en ny repstump som Kiwi bara älskar. Hon var tokig idag och ville knappt släppa repstumpen när vi hade dragkamp.

Det blev ett mycket positivt agilitypass och Kiwi skötte sig bra. Jag körde en del framåt- och bakåtsändande. Sex hinder efter varandra; 6 meters rund tunnel, två hopphinder, slalom, däck och slutligen ett hopphinder. Jag skickade först Kiwi genom tunneln mot de andra hindren och sedan tog hon de tillbaka från andra hållet. Jag stod still hela tiden, ca tre meter bakom första hindret. Idag rev hon bara en hoppbom annars var det klockrent med bra fart och bra attityd. Slalomet såg grymt bra ut. Jag har sagt det förut men jag säger det igen; gud vilken bra agilityplan vi har nu. Belysningen är även den suverän, när det är mörkt och den är påslagen blir det nästan lika ljust som på dagen. Underbart!

Om jag nu bara kan få ner henne lite i vikt så kommer det gå ännu snabbare. Det är även hög tid att jag går ner några gram för det är lite jobbigt när man springer nu.

Inga kommentarer: