fredag, februari 29, 2008

Körde lite agility

Det var meningen att vi skulle filma träningen idag men det blev aldrig så. Kiwi yrade mest omkring i början av träningspasset men när jag talade om för henne att nu är det allvar skärpte hon till sig. Kontaktfältshindren är inte i bästa skick på klubben så vi valde att enbart träna kontaktfält på a-hindret. Det gick bra. Nedfarterna var klockrena även när jag befann mig en bra bit ifrån. Fast uppfarterna är lite osäkra; Kiwi trampar på de men ibland hoppar hon upp lite väl högt. I början rev även Kiwi hopphinder på löpande band. Vi körde en raksträcka med tre hopphinder följt av slalom och sedan ett hopphinder till. Vid ett tillfälle rev Kiwi alla tre hopphinder i början. Då fick jag nog för så brukar hon inte göra. Jag tog ett rejält snack med henne och efter det såg det fint ut.

Madde tränade även Luma idag men hon var mest galen. Full fart och ingen hjärna. Fast Madde lallade mest då hon och Lena hade andra saker att fokusera på. Tack för en trevlig dag alla. Lisa hade med sig en kompis från Karlskrona (minns inte hennes namn - yououoyouuy tror jag att hon hette. ;) eller vad säger du Lisa, Fisa.

Fint väder var det i alla fall och solen sken.

Inga kommentarer: