fredag, februari 29, 2008

Lite om AgilityForum

Sitter och planerar för Agilityforums framtid. Ett tag var jag nära att kasta in handduken då jag helt enkelt tröttnat på allt som hade med forumet och göra. Med tiden tänkte jag om och bestämde mig för att göra forumet ännu bättre. Det primära för tillfället är att optimera koden så forumet blir så snabbladdat som möjligt. Jag måste säga att det är väldigt snabbladdat med tanke på alla moddar och modifierad kod forumet innehåller.

Tanken finns att i framtiden byta layout men det kommer inte ske detta år. Frågan är om jag ska ta bort möjligheten för medlemmarna att välja forumfärg. Default är valt till mörkblå och det är den färgen jag utgår från när jag försöker anpassa annonser och annat till forumet. Om någon då väljer en rosa färg på layouten och jag en blå ton på annoserna, då ser det lite konstigt ut. Frågan är om medlemmarna ens kan kräva att de ska kunna ändra färg. Som det ser ut nu kommer den möjligheten att försvinna.

AgilityForum behöver även bli mer lättnavigerat. Jag har därför valt att ta ta bort vissa subforum och flyttat trådarna under dessa till andra platser. Det blev rätt bra om jag får säga det själv.

Aktiviteten i forumet har ökat den senaste tiden vilket glädjer mig. Hoppas att denna positiva utveckling fortsätter hålla i sig. Agilityforum har fått 16 nya medlemmar den senaste veckan. Vi ångar på mot 2000 medlemmar och mitt mål är att vi ska ha nått upp till det antalet till sommaren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du gör ett bra jobb och jag är glad att du orkar kämpa vidare och inte stänger forumet. Du gör rätt i att ta bort så man inte kan byta färg själv, onödig funktion tycker jag ;). Bara allt är stilrent och inte med skrikiga färger så är jag nöjd =).
Ha en bra dag!

G.E-Online sa...

Tack madelen! :)