torsdag, november 23, 2006

En lugn och skön dag

Idag har Madde och en kompis till henne från Småland (Pernilla) varit och shoppat på Nacka Forum. För ovanlighetens skull köpte hon en del kläder och andra saker; hon brukar vara rätt snål när det gäller att handla till sig själv. Även jag fick mitt i form av en julklapp - jo jag tackar! Jag och pappa tog en långpromenad med Melvin i det sköna vädret. Vi gick ner mot de nybyggda husen vid Saltsjökvarn. De har en otroligt vacker utsikt de som bor i husen närmast vattnet men lägenheterna är extremt dyra. Nu ska jag börja ta en långpromenad varje kväll och försöka gå till jobbet varje dag. Har nämligen bestämt mig för att gå ner i vikt nu. Jag vägde 97 kg när jag var till läkaren och i vanliga fall brukar jag väga 84 kr. Har en del att jobba med med andra ord.

Jag mår ganska bra nu efter att jag ändrat dosen på mitt insulinintag. Fortfarande är vissa blodvärden på tok för höga men de börjar långsamt stabiliseras. Felet nu ligger i kosten, jag käkar allt för mycket snabba kolhydrater. Äppelmos till havregrynsgröten, kaviar på mackan, mjölk till maten. Allt detta borde jag ersätta med annat.

Melvin är jätteglad över att farfar är och hälsar på. De kommer verkligen bra överens vilket är fantastiskt kul. Nu hoppas vi att farfar stannar hos oss ett tag - åtminstone till Melvin lärt sig säga farfar! Nu ska Madde visa mig vad hon köpt på sin dyyyyyyra shoppingrunda.

Imorgon hoppas jag att vi kan åka till Mickis och gosa lite med Luma igen. Skulle även vara kul och nyttigt om jag och Kiwi kunde valla igen. Annars har jag pratat med Gunnel på Lidingö och det verkar som om vi kan valla där imorgon. Skulle kontakta henne om det idag. Madde ska vara med på en tävlingsledarkonferens i helgen i Upplands-Väsby och om hon inte kan träffa Luma på fredag kommer det dröja länge tills nästa gång. Det är därför jag ska försöka få valla där imorgon istället för på Lidingö.

Inga kommentarer: