lördag, november 25, 2006

Kiwi & husse vallat på Lidingö


Äntligen fick jag och Kiwi valla igen. Det var ett tag sedan sist. Helst vill jag inte att det ska bli så långa uppehåll från varje tillfälle. Fast det är svårt att undvika när man inte har egna får och måste anpassa sig efter andra. Är glad över att jag får valla på Lidingö då det är nyttigt med olika miljöer och får. Fåren på Lidingö skiljer sig lite mot de andra får vi vallat på. De är väldigt rörliga och det är nog därför Kiwi gör "rusningar" då och då. Även idag körde vi med lina då jag blir lugnare av det. Det sista jag vill är att det ska uppstå en massa konflikter.

Kiwi balanserar fåren väldigt bra nu och det är mycket lättare att få henne att lägga sig när hon befinner sig i balanspunkten. Skulle vilja att hon var lite mer cool när hon driver fåren men det är godkänt som det ser ut nu med tanke på vår bristfälliga träning. Fösningen går bra i alla fall och hon saktar ner farten när jag säger till henne. Höger och vänsterträningen fortsätter vi med. Stundtals förstår hon bra men man märker att vi måste träna mycket mer på just detta. Förhoppningsvis kan vi träna igen i mitten på nästa vecka. Vore kul om vi kunde åka till Hölö och Mickis då. Den som lever får se.

Mina blodsockervärden har blivit mycket bättre nu efter att jag höjt insulindosen till det dubbla. Det kommer dock ta sin tid innan man nått full effekt. Nu testar jag sockret sex gånger om dagen för att veta hur jag ligger till. Jag har dessutom valt att helt utesluta mjölk, äppelmos och sådana saker som innehåller mycket socker. Den som har käkat havregrynsgröt utan vare sig mjölk eller äppelmos (sylt) vet hur äckligt det är. Men vad gör man inte. Jag mår mycket bättre nu och känner hur energin är på väg tillbaka. Även suget på agility är stort och jag ser fram emot när vi får tillfälle att träna igen. I tisdags fick Hannah ta med sig Kiwi till Nacka BK på Veronica Baches kurs. Det lät på Hannah som att det gick jättebra. Kul för Kiwi också att få köra lite agility igen.

Inga kommentarer: