lördag, november 18, 2006

Hippa-Luma äntligen vald


Igår fick vi veta vem av valparna som blir vår lilla Hippa-Luma! Mickis valde ut den chokladbruna tiken och vi är glada över det valet. Nu ser vi verkligen fram emot tills vi får hem henne. Madde går som på moln här hemma (jag också). Det ser verkligen fram emot den dagen Madde och Hippa-Luma kan börja med vallningen. Jag vet att hon ser fram emot den dagen otroligt mycket. Tara kommer säkert tycka att valpen är lite småjobbig medans Ericsson och Kiwi kommer slicka på henne hela tiden. Både Ericsson och Kiwi är underbara mot valpar. Jag är övertygad om att Kiwi och valpen kommer leka hela dagarna. Även Tara funkar bra med valpar men hon har stor integritet, valpen får inte var på henne för mycket, då drar hon sig undan och blir lite sur.

Snart åker jag till jobbet, har ett långt pass, från 15:00 idag till 15:00 imorgon söndag. Sedan åker vi till Mickis och myser med Hippa-Luma och förhoppningsvis hinner jag valla lite också. Det brukar inte vara omöjligt att få gå lite tidigare efter ett sådant långt pass. Har man snälla arbetskamrater så har man!

Min bihåleinflammation känns mycket bättre nu. Killen håller på att blir helt frisk. Idag snackade jag och Madde om hur vi ska göra med Åland och tävlingen där. Helst vill jag åka till Sundsvall och tävla - tänkte jag skulle plocka vår sista pinne i hopp2:an där och samtidigt passa på att hälsa på min pappa. Å andra sidan har vi den stora fördelen att ha boende även på Åland och det skulle inte bli dyrare att åka dit och tävla. Dessutom säger Madde att jag får tävla även i hopp3:an i Finland eftersom jag är tävlar i ag3:an. Hoppas det stämmer, vore väldigt kul.

Det blev ingen Mikko-kurs för mig eftersom det uppstod ett missförstånd vad gäller kostnaden. Å andra sidan är jag inte mentalt förberedd att gå kurs just nu så det känns rätt att avstå. Som jag tidigare sagt så är det vallningen som är det primära för mig och Kiwi just nu. Agilityn kommer i andra hand. Jag tycker helt enkelt inte att agility är lika roligt längre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hon är underbart söt! :) /anna www.pudelbus.com

Anonym sa...

tack för besöket välkommen tillbaka!
Elida,Mira&Java