måndag, november 27, 2006

Sjukhusbesök, Farsta Centrum & Heron City

Idag träffade jag min diabetessköterska. Till skillnad från vårt förra möte, då mitt blodsocker låg för högt låg det nu för lågt! Hur ska de ha det! Nåja, i stort sett verkade allt bra och om jag sänker mitt insulinintag en smula kommer det att bli ännu bättre. Vi får väl se om en månad hur det hela har utvecklats.


Efter mitt besök på Nacka sjukhus åkte min pappa, jag, Madde och Melvin till Farsta Centrum. Vi strosade runt ett tag men gled in och käkade på en kinarestaurang ganska snart. Där bestämde vi oss för att åka till Heron City istället. Vi ville visa pappa Media Markt - en stormarknad för hemelektronik. Melvin tyckte att det var himla skoj där och blev salig över den stora julgranen och den roliga fontänen. Detta var sista dagen som pappa var hos oss. Det har varit väldigt kul att ha honom på besök och han är suverän mot Melvin. Man kan verkligen se att Melvin avgudar sin farfar, det är fint att se. Det är alltid lika skönt att promenera med pappa och snacka om allt möjligt; tyvärr får vi inte så många tillfällen att göra det, men på slutet har det blivit lite oftare.

Inga kommentarer: