söndag, mars 25, 2007

Avslutning på fortsättningskursen

Idag var det avslutning på fortsättningskursen för Mickis på Hölö. Solen strålade från en klarblå himmel så vädret kunde inte vara bättre. Som alltid hälsade Dave oss välkomna och såg ut att nästan gå av på mitten på grund av all svansviftning. Gud vilken go kille! Idag fick vi även se Fan in action och det var himla kul. Mickis har så mysiga hundar tycker jag, Madde och Melvin håller med.

Det var nyklippta får som väntade på oss i kohagen och oj vilket drag de hade till fårhuset. Kohagen - jo, det var dags att släppa ut oss från 25:an. Ett stort steg kanske men för mig var det ändå rätt lugnt då jag är van att träna på öppna "fält" på Lidingö.

Om jag ska försöka summera dagens träning så blir det med blandade ordalag. Jag fick tjata mycket på Kiwi för att hon skulle lägga sig. I längden bidrog det till att jag tappade humöret och det gjorde ju inte saken bättre. Mickis lyckades dock lotsa mig rätt och till slut funkade det rätt bra. Vi tränade även korta hämt vilka funkade godkänt. Fösningen och drivningen gick inte lika bra som det brukar men det var bra stundtals. Jag måste tänka på att lägga Kiwi om hon går för fort. Kommandot lugn funkar inte så det är bara onödigt att använda detta nu. När hon inte gör som jag vill, då är det ligg som gäller och här måste jag vara KONSEKVENT! Jag får inte släppa på detta en enda gång.

Jag och Kiwi har verkligen lärt oss mycket av denna kurs och Mickis har varit en mycket bra instruktör. Hon är väldigt pedagogiskt och ger hela tiden feedback. Man får hela tiden höra positiva saker, även om det känns som det gått helt åt helvete. I och med detta får man bra självförtroende och nervositeten släpper successivt. Det har varit en trevlig grupp och jag kommer sakna alla nu när kursen är slut. Förhoppningsvis kommer vi ändå träffas igen. I slutet av april är det dags för en ny vallkurs för oss och då har jag den stora äran att få gå med två av mina nuvarande kursdeltagare. Man har verkligen sett fram emot varje kurstillfälle - precis som det ska vara.

Tack Mickis för den här tiden.

Inga kommentarer: