måndag, mars 12, 2007

Tvättstugekärringen

Är det fler än vi som råkat på den sura tvättstugekärringen? Jag hatar sura tvättstugemonster. Det brukar alltid finnas en sådan vart man än bor. Vår "kärring" stressar omkring med en extremt sur min och letar bara efter fel. Sätter gärna igång en torktumlare trots att hon inte behöver den, allt för att någon ska stänga av den så hon får skälla. Hon är finländska förresten - Suomi. Typiskt att man hade en rekordtvätt just när hon var där, vi har tvättat nio maskiner tvätt - helt otroligt.

Svärmor sitter snart på bussen tillbaka till Småland. Som vanligt har det varit trevligt att ha henne på besök. Vi kommer sakna henne jättemycket när hon åker. Samtidigt som vi skjutsar henne till bussterminalen styr vi kosan mot Värmdö BK - idag nalkas agilityträning. Det ser jag fram emot - Kiwi också. Börjar känna att suget är på väg tillbaka och att agility känns kul igen. Nu är det seriös träning som gäller då jag och Kiwi äntligen tävlar i klass 3 i både hopp och agility. Drömmen vore att vi kvalar till SM 2008 - en inte alltför omöjlig dröm då jag sett att många ekipage som vi nästan alltid vinner över har kvalat till SM 2007.

Inga kommentarer: