lördag, mars 10, 2007

Sol, memory card och melodifestival

Vilket fantastiskt väder det har varit idag. Vi packade ihop oss i bilen och styrde mot Hålludden. Hundarna var som galna, ser ut som om de fått vårkänslor. Melvin hade lite svårt att gå eftersom det var ganska halt på sina ställen men glad var han. Tyvärr glömde vi fikat hemma men vi svängde in till MC på hemvägen.

Efter att ha dumpat Madde, Melvin, Svärmor och hundar hemma åkte jag in till södermalm för att möta upp en kille som hade ett memory card på 2 GB att sälja till min mobil. Pris 300 kr. Mycket billigt, speciellt eftersom det var av märket Sony. Var in på några butiker i Nacka Forum och i dessa kostade kortet som minst 600 kr.

Med denna värme kommer det inte dröja länge innan man kan börja träna agility utomhus igen. Det är inga problem för oss att träna slalom här utanför i alla fall. Gud vad kul det ska bli när man kan träna när man vill igen. Jag börjar känna suget komma tillbaka mer och mer för agilityn. Men först ska vi avklara fortsättningskursen i fårvallning - agilityn kommer fortfarande i andra hand men det börjar jämna ut sig.

Ha en trevlig kväll alla! Vem vinner melodifestivalen förresten? Jag gissar på Anna Book! Jo, ni läser rätt! Jag gillar verkligen den låten. Nu ska jag tömma min bägare på sitt innehåll - ett gott rött vin. Tjo faderittan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Här är en till som längtar tills det blir snöfritt!
/Petra, http://www.blogtown.se/blog.php?id=Petra