lördag, mars 17, 2007

Resultat från Linköping

Nyss hemkommen från agilitytävlingarna i Linköping. Man kan väl inte säga att jag är helt nöjd resultatsmässigt men är nog inte helt missnöjd ändå. Vi diskade oss i bägge loppen vilket är lite tråkigt. I agilityloppet var jag helt slut efteråt, kunde knappt andas. Kändes nästan som att man andades genom ett sugrör. Slalomingången var ganska svår med den fixade Kiwi galant liksom hela slalomet. Även kontaktfälten satt klockrent så det är därför jag är nöjd. Vad gäller farten var Kiwi i detta lopp piggare än i Rättvik. Banan var svår med många disk som följd.

Hoppklassens bana var kul men även den svår. Här kom vi till hinder 13 innan det började strula. Fram tills dess såg det jättebra ut, Kiwi har inte gått så fort på länge och det glädjer mig. Även min handling var mycket bättre och jag kände mig piggare i detta lopp. Det var trevliga tävlingar och som alltid kul att träffa gotlänningarna och alla andra vänner man har i agilityvärlden. Resan hem gick väldigt smidigt och snabbt eftersom det inte var en tyst sekund i bilen under hela resan.

Inga kommentarer: