lördag, mars 17, 2007

Linköping här kommer vi


Så var den stora dagen kommen. Idag åker vi till Linköping och tävlar. På vägen plockar vi upp Tanja och Idag (Tanja som fått barnvakt idag, himla skönt för henne) och Carina och Mexi. Madde hade migrän imorse och det var osäkert om hon kunde följa med. Men nu mår hon bättre och känner jag henne sitter hon i bilen bredvid mig när vi åker.

För några dagar sedan skrev jag att från och med nu ska jag sluta fega. Men jag har ändrat mig - lite. Är less på att åka hem med bara diskade lopp i fickan. Mitt mål är att vi ska komma runt, inte nödvändigtvis med noll fel. Å andra sidan, de lopp vi nollat brukar vi ofta placera oss bra. Idag tänker jag peppa upp Kiwi mycket mer, springa som jag aldrig sprungit förut. Inte för att jag har lätt att röra mig nu men man kan ändå göra sitt bästa. Springer jag ifrån Kiwi då får det bli så. Hon är ju fem gånger så snabb som mig i vanliga fall. Detta att man väntar in sin hund kommer jag sluta med. Är hon inte mer intresserad av att jobba så får hon stå där med skammen att husse är mycket snabbare. Greg Derett säger även i en av sina filmer att om handlern tar sig runt banan på t.ex 50 sekunder så gör hunden det också. Om däremot handlerna tar sig runt på 30 sekunder gör hunden det också. Något att tänka på.

Lycka till alla som ska till Linköping och tävla. Ni får gärna skriva om era erfarenheter och resultat antingen här eller på Agilityforum.se

Inga kommentarer: