tisdag, mars 06, 2007

Sammanfattning av tävlingar i Rättvik

Tävlingarna i dalarna gick inte så bra. Vi diskade oss i tre lopp av fyra och placerade oss långt ner i resultatlistan i det enda lopp vi kom runt i. Kiwi var inte sig själv i helgens lopp. Hon gick på sparlåga och hade inget sug; drog inte ens in i tunnlarna eller över balansen som hon älskar. Jag trodde att Kiwis slalomingångar blivit säkrare nu men jag misstog mig. I ett lopp blev det helt fel men då var den slalomingången väldigt svår. Dessutom gick Kiwi ur slalom flera gånger, även mitt i hindret. Kanske beror det på att jag var för nära Kiwi och störde henne. Hon är van vid att få arbeta självständigt i just slalomet. Det positiva var att hon fixade alla kontaktfält, dessa har vi haft stora problem med under en längre tid. Jag måste tänka på att dämpa min röst när vi är ute på banan och istället tänka mer på hur jag jobbar med kroppen. Måste överhuvud taget jobba mer på banan, springa mycket fortare o.s.v. Dessutom behöver Kiwi mitt stöd, därför måste jag berömma och uppmuntra henne mycket mer.

Det var gränsfall att vi ens skulle kunna tävla denna helg eftersom Kiwi kommer börja löpa vilken dag som helst. Kanske påverkade det henne en del med tanke på att hon var rätt "loj" i helgen. Nu är det två veckor kvar tills nästa tävling som är i Linköping lördag den 17:e mars. Det känns lite väl långt att åka ändå till Linköping för att tävla en dag, men vi agilityfreaks är lite speciella. Skönt att man inte missar vallningen den helgen.

Eftersom vi tävlade i helgen missade vi vallnigen i söndags men det kommer vi ta igen denna vecka. Jag ska inte förstöra allt som vi byggt upp i vallningen därför kommer vallnigen i första rum även i fortsättningen.

Inga kommentarer: