söndag, mars 11, 2007

Segt träningspass

Kändes verkligen trögt idag när jag och Kiwi vallade. Visserligen var det två veckor sedan vi tränade senast men att man ska hamna tillbaka till ruta ett bara för det trodde jag inte. Jag har helt tappat känslan och gav nästan upp. Först tränade vi i fårhuset och då gick det kanon. Kiwi var modig och jag var mycket nöjd med henne efteråt. Sedan gick vi ut till hagen och tränade där. Det var nästan omöjligt att få Kiwi och lägga sig på mitt kommando. När Mickis sedan tog över blev Kiwi en helt annan hund. Kiwi kan, det är husse som är kass. Mickis gjorde klart för Kiwi när hon var missnöjd, på ett mycket tydligt sätt. Efteråt funkade vallningen mycket bättre och jag blev faktiskt glad när jag såg hur mycket Kiwi egentligen utvecklats.

Nästa söndag blir det ingen valling men jag och Kiwi ska träna mycket mer nu än tidigare. Helst tre pass innan veckan som kommer är slut. Kiwi såg för hemsk ut när vi kom hem, jag har nog aldrig sett en skitigare hund. Hoppas dock att hon hade kul idag, frågan är om hon hade kul när jag mest var down.

Inga kommentarer: