torsdag, mars 15, 2007

Intensifierar slalomträning - snart tävling LHU!

Snart nalkas det nya tävlingar, denna gång i Linköping. Förhoppningsvis kommer vi dit som ett helt nytt ekipage och vi har nog rätt så goda chanser att placera oss bra. Igår bestämde jag mig för att börja träna slalom varje dag under en tid, mycket korta pass dock. Fixar Kiwi slalomingången korrekt och även resten av hindret räcker det så gott. Mitt mål är att Kiwi ska klara i princip vilken slalomingång som helst. Det är slut med fegandet och jag kommer inte ödsla en massa tid på att "dra" henne till en enklare ingång. Resultatet kan bli massor med lopp där vi får fel i slalom och även diskningar.

Funderar även på om jag ska börja använda klicker i detta moment, har dock inte bestämt mig. Vi skulle behöva något "proffs" som var med när vi tränade just slalomingångar. Kanske är det jag som gör något fel (står felplacerad o.s.v) och att det därför blir fel.

Inga kommentarer: