torsdag, februari 01, 2007

CSN, CSN, CSN

Kontaktade CSN igår och deras repressentant berättade att min ansökan skulle behandlas idag, imorgon eller senast om en vecka. Jag hoppas verkligen att svaret kommer så fort som möjligt, även om det är negativt. Det positiva var att jag inte behöver betala tillbaka något till CSN denna månad. Skulle det bli ett negativt besked, då kommer jag inte kunna plugga alls fram till mars. Istället för att läsa civilrätt kommer jag då läsa folkrätt. Nu kan det förhålla sig på det viset att CSN kräver att jag fixar folkrättens 4 p för att få studiemedel i fortsättningen. Då finns ingen annan lösning än att ge järnet på den kursen.

Har äntligen läst ut "Allmän avtalsrätt" och det känns skönt. Nu ska jag slänga mig över "Mellanmansrätt" - en bok som innehåller ett väldigt högtravande språk till skillnad från tidigare nämnda bok. Har även en hel del rättsfall som jag måste gå igenom, men det är bara kul - jag älskar att läsa rättsfall då det ger väldigt mycket.

** Peace love and understanding **

2 kommentarer:

Anonym sa...

På min sektion brukar vi säga att bara man skriver rätt saker i sin dispensansökan så har man ett frikort hos csn, men nästa gång blir det betydligt svårare...

hoppas csn kommer fram till rätt beslut. :)

G.E-Online sa...

Vilken är din sektion?