lördag, februari 03, 2007

Vallat hos Stefan Engström

Idag har vi varit hos Stefan Engström och vallat i det soliga vädret. Det var första gången vi var där. Vilka suveräna träningsförhållanden han har att erbjuda! Jag är helnöjd med Kiwi då det mesta stämde idag. Hon pendlar inte alls på samma sätt nu vid drivningen som hon gjorde förut, kanske beror det på att jag läser henne bättre nu och kan korrigera i rätt ögonblick. Det enda jag kan klaga lite på är att hon har en förmåga att vara för nära djuren när jag skickar henne. Även nu lyckades vi göra kortare hämt och Kiwi lägger sig lydigt på mina kommandon, när jag ger dessa vid rätt tillfälle. Det är bara att jobba vidare så kommer de sista bitarna sitta snart. Vid de få tillfällen vi tränat har hon utvecklats jättemycket så jag kan bara tänka mig hur det kommer bli när vi intensifierar träningen ytterligare.

Den 11/2 börjar fortsättningskursen med Mickis och det när något jag verkligen ser fram emot. I samband med den kommer vi öka på träningsdosen markant. Agilityn kommer därför inte vara prioritet nummer ett den närmsta tiden. Extra kul är det att Christer med Troffy också anmält sig till fortsättningskursen. Det ska bli roligt att träffa de igen.

Inga kommentarer: