måndag, februari 12, 2007

Respektera demokratin

Bor vi i en demokrati eller vad är det frågan om! Man börjar ju undra med tanke på hur Sverigedemokraterna blir behandlade. Tänk på att det är vi väljare som har röstat på detta parti och de ska inte bli sämre behandlade än andra partier. Det är t.ex många fler som har röstat på Sverigedemokraterna än Junilistan och det där feministpartiet som jag inte ens minns vad det heter.

Bara för att man inte sjunger med i versen om att ta in så många invandrare som möjligt blir man i princip utfryst, det är vansinnigt. Vi smekar de medhårs, men hur skulle vi bli behandlad i deras hemländer? Jag bara undar!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Bra skrivet!

Det är ju så pinsamt uppenbart att det var journalisterna själva som röstade på feministiskt initiativ.

Man hjälper sina egna...

Anonym sa...

Men Sverige är ju inte en demokrati. Det är ju FEL att rösta på något annat än sossarna.

G.E-Online sa...

Det stämmer inte alls vad ankan säger. Röstar man på sossarna, då är det ingen som kallar en för rasist och man riskerar inte att bli mobbad. Men så fort man inte dansar efter invandrarnas pipa, då är man genast rasist om man röstar på t.ex SD

Anonym sa...

Utan att vara alltför insatt så måste jag få lägga mig i lite här.
Jag förstår hur du menar angående invandringen och kan till viss del hålla med och jag kan helt och fullt hålla med om att SD blir särbehandlade, på ett mindre positivt sätt.

Men är det sistnämnda speciellt konstigt? Partiets sagda ståndpunkter och åsikter låter himla fina och bra. Men känns det inte lite oroväckande om man tittar till många av de högre medlemmarnas bakrunder?Folk kan förändras, men är det isåfall bara en enorm slump att alla dessa "förändrade" människor hamnat i SD?

G.E-Online sa...

Jag håller med om att det borde sållras ut rätt rejält bland medlemmarna i SD, många är direkt olämpliga att speciellt om de sitter på högra poster. Efter en sådan utsållring kanske folk ser på partiet ur helt andra glasögon. För inte är det väl så att alla i Sverige är för invandringen? Tro nu inte att jag är rasist, jag blir så förbannad när folk drar upp det hela tiden. Man behöver inte vara rasist bara för att man röstar på SD.

Anonym sa...

Ärligt talat: "Invandrarna" - som att de skulle vara ett enda klump. med en enda pipa som spelar samma melodi. Skärp dig.

G.E-Online sa...

Hanna!
Det finns alltid folk som tolkar saker och ting på ett negativt sätt. Du verkar vara en av de.

soad sa...

Nähh men Snälla du hur vågar du stödja ett parti som nedvärderar en grupp männiksor i samhället. Dessa "invandrare" som du skriver om är lika mycket svenskar som du. SD anses av många bla mej ha en dålig syn på människor som är födda utomlands och detta leder till att de uppfatas av alla förnuftiga männsikor som nassar vilket de är i hög grad.Och varför skulle vi svenskar behandlas dåligt i Mellanöstern eller Afrika? Du är i en egen liten värld, så geat real sverige består av männiksor med flera nationaliteter och det är vackert!/

G.E-Online sa...

soad!
Det finns många olika grupper av människor inom SD och det är fel att kalla alla för rasister för då vet man inte vad det ordet står för. Inom samtliga partier finns det förespråkare för än det ena än det andra. Tänk att det ska bli sådant liv bara för att man vill begränsa invandringen. Jag har inte sagt att jag vill att den ska upphöra. Men som det ser ut är det helt sjukt. En sak är säker, man måste ställa högre krav på de som kommer hit. De ska fan respektera vårt svenska samhälle. Jag respekterar de som gör det och de som reagerar negativt på mitt inlägg om detta borde väl vara sådana som inte sköter sig. För varför skulle de störa sig på det jag skriver annars eftersom de är bra i mina ögon.

Anonym sa...

Tycker inte direkt det går att misstolka: "Men så fort man inte dansar efter invandrarnas pipa, då är man genast rasist om man röstar på t.ex SD"

Det enda jag vänder mig emot är att dra alla över en kam. Det är så jävla ointelligent.

G.E-Online sa...

Hanna!
Läs igenom de kommentarer jag skrivit. Om du efter det fortfarande tycker att jag drar alla över en kam, då är det du som är ointelligent.

Anonym sa...

Jag har läst igenom alla kommentarer i det här inlägget och du syftar alltså på invandrare som inte sköter sig? Är det merparten av alla invandrare i Sverige som beter sig illa tror du? Min systers kille är från Iran (han pluggar till ekonom och blev erbjuden jobb på en av de mest eftertraktade arbetsplatserna för ekonomstudenter ett halvår innan examen), flera av mina vänner kommer från Grekland, Serbien, Finland och Norge. De är också invandrare. De sköter sig alldeles utmärkt. De har turen att ha jobb trots sina ibland konstiga efternamn så att de kan jobba och betala skatt. Att du skriver "Men så fort man inte dansar efter invandrarnas pipa, då är man genast rasist om man röstar på t.ex SD" gör att du framställs som rätt trångsynt. (slash ointelligent. sorry)