måndag, februari 19, 2007

Slalomingångarna avsevärt bättre

Tränade lite slalomingångar med Kiwi igår i vårt garage. Det är otroligt hur duktig hon blivit - tack Madde för hjälpen. Nu hoppas jag att ingångarna kommer vara lika säkra på tävling som på träning. Vi kommer spara massor med tid nu när jag inte behöver hjälpa Kiwi med enklare slalomingångar. Tidigare när det varit svårare ingångar har jag tvingats hjälpa Kiwi så hon fick en mer "rak" linje in i slalom och gud vad mycket tid man förlorar då. Nu kommer jag även lägga mer energi på att detta hinder ska bli mer positivt för Kiwi då jag önskar mer fart genom hindret. När jag tänker efter har jag kanske varit lite snål med belöning. I fortsättningen kommer jag belöna oftare och på ett mer positivt sätt. Ska även jobba med min fysik, kondition och sådana saker - det behövs minst sagt. De som såg mitt och Kiwis ena lopp i Sundsvall (Timrå) förstår vad jag menar. Då klappade jag ihop totalt på upploppet. Kiwi lyckades ta sig imål på egen hand. Om jag inte ramlat där hade vi med stor säkerhet plockat vårt första cert.

Kommande säsong kommer bli riktigt spännande. Kiwi har redan visat att hon kan vara med och fajtas om cert till och med. Vi har varit väldigt nära två gånger så det är nog bara en tidsfråga innan det smäller till ordentligen.

2 kommentarer:

Eros & Dex sa...

Har inte Kiwi rätt bra fart i slalomen? eller har jag missat det?
Klocka henne och se, du kan ju även klocka och se om hennes teknikändring du skrev om har förändrat tiden. Plocka fram filmer och sätt dig att klocka vettja :)

G.E-Online sa...

Jag har klockat Kiwi och jämfört med Pers Molle. I tolvpinnars slalom är Kiwi ca en halv sekund långsammare. Kiwi har väl godkänd fart i slalomet men det skulle inte skada om det gick lite snabbare. Men får att ta Åsas IA som exempel; IA har långsammare slalom än Kiwi och ändå har Åsa och Ia kommit sexa på vm så det är inte hela världen egentligen.