onsdag, februari 28, 2007

Ensam hemma

Idag packade Madde bilen med barn och hundar och åkte till dalarna. Det är agilitytävlingar där i helgen. Själv måste jag stanna hemma eftersom jag har så mycket på skolan. Det blev minst sagt tomt när de åkte men jag får väl ta tillfället i akt och plugga som bara den nu när jag är ensam. Känner dock att jag tappat en del motivation, det är inte lika kul att läsa längre. Eller nu skriver jag nog lite fel, det är trist att vara på universitetet eftersom jag inte känner någon där. Det lär nog ändras bara jag närvarar på seminarierna, hittills har jag hoppat över många eftersom de är frivilliga. Snart har vi dock ett rättegångsspel så jag får pallvra mig iväg på de seminarier som är före. Höll på att missa föreläsningen idag bara för att busseländet åkte iväg några meter från mina fötter. Vad sur man blir då speciellt när chauffören sett en. Föreläsningen var ganska svårförståelig - handlade om kontrollansvar, culpaansvar och garantiansvar m.m. Snart måste jag köpa fler böcker också och det är "Fodran och skuld" som är högst prioriterad. Litteraturen är svindyr men man behöver den så vad ska man göra.

Imorgon är det tänkt att jag ska ut på krogen med mina gamla arbetspolare, det ser ut som vi blir ganska många - kul! Den här gången ska jag sköta mig exemplariskt, inga tokigheter som man måste ångra och då menar jag främst att jag inte ska bli så jävla full! Andra saker överlåter jag åt andra att göra - tänk på att jag är en snäll kille!

Inga kommentarer: