tisdag, februari 06, 2007

Numera gäller heltidsstudier

Då sitter man här med sina rättsfall brevid sig. Efter en lång dag på universitetet känns det lite motigt att börja läsa rättsfall nu. Har dock inget val eftersom vår grupplärare är väldigt noga med att vi läser samtliga rättsfall till varje seminarietillfälle. Idag införskaffade jag boken "Allmän köprätt" och det är den boken jag framför allt läst idag. Mycket intressant läsning får jag tillägga.

Fick svar från min grupplärare idag på civilrätt 2. Han skrev att han inte trodde att det skulle innebära några problem för mig vad gäller tentan i och med det jag missat hittills på kursen. Jag har trots allt läst en hel del samt tagit del av samtliga rättsfall. Det enda jag missat är några seminarietillfällen och föreläsningar - vilka i själva verket inte alltid ger så mycket. Det viktiga är att jag inte missat några obligatoriska moment eller instruktionener vad gäller rättegångsspel, utformnig av PM och avtal.

Inga kommentarer: