onsdag, februari 14, 2007

Johanna Sällström är död


På väg hem från universitet råkade jag slänga en blick på dagens löpsedlar vid Pressbyrån på T-centralen. Fastnade med blicken på en av dessa: Johanna Sällström är död! Det lät overkligt. Varför skulle hon vara död?

Jag gillar faktiskt inte Wallander-filmerna och jag tittade aldrig på några av hennes pjäser. Tre Kronor såg jag och tyckte faktiskt att den serien var ganska bra. Där gjorde hon ett gott intryck på mig, på många sätt och vis. Likväl är det väldigt tråkigt att en sådan ung person ska dö, vare sig hon är en känd skådespelerska eller inte. Många spekulerar nog i vilken dödsorsaken är - inte så konstigt eftersom det hela verkar mycket märkligt. Om det nu inte förhåller sig på det viset att polisen håller inne med en del information. Jag tycker inte man ska tänka i de banorna nu utan tänd istället ett ljus för Johanna.

Vila i frid och må änglarna välkomna dig till himmelriket!

Inga kommentarer: