fredag, februari 16, 2007

Från centrum till periferin på universitetet

Snacka om skillnad nu när man är på universitetet mot hur det var förut när man läste första terminen. För er som inte vet så pluggar jag juridik på Stockholms universitet. Då kände man en helt annan sammanhållning i gruppen, alla umgicks med alla. Fast det blir väl så när alla är nya och inte känner någon. När jag nu hamnat i en grupp som varit tillsammans i två terminer och därmed lärt känna varandra då är det inte lätt att komma in i gruppen. Det beror så klart på hur man är som person. Jag har två sidor, antingen är jag hypersocial eller precis tvärtom. Nu har jag väl inte deltagit i så mycket gruppundervisning som jag egentligen borde och då lär man inte känna någon. Sedan har vi Juristernas hus där vi som pluggar juridik kan roa oss vissa dagar i veckan. Jag får helt enkelt besöka det stället någon gång, med något innanför rocken blir man kanske lite mer talför!

Kanske finns det någon som läser detta som varit med om samma sak. Skriv gärna en kommentar i sådana fall och berätta hur du upplevde det.

Inga kommentarer: