onsdag, februari 07, 2007

Snacka om blåst!

Idag fick jag svar från Nedansiljans BK vad gäller min fråga om ersättning för att jag utvecklade en helt ny hemsida åt klubben. När vi diskuterade saken fick jag veta att de hade en pott med pengar som var menat att betalas ut till den som gjorde deras nya hemsida. De pengarna var en förutsättning för att jag ens skulle lägga ner så mycket tid på att skapa en ny hemsida till en klubb där jag inte ens är medlem. Jag vet inte hur många timmar jag la ner på detta jobb (åtskilliga) och resultatet blev riktigt lyckat. Under en tid av ca sex månader ansvarade jag även för den dagliga skötseln av sidan - detta i väntan på att en ny webmaster skulle ta över.

Nu påstår denna person att pengarna i potten var avsedda för den som tog på sig att sköta om hemsidan, tydligen längre tid än sex månader. Jag får skylla mig själv att jag utvecklade en ny hemsida - detta trots att de var så less på den gamla och verkligen ville ha en ny. Pengarna delas alltså inte ut till den som gör en ny hemsida. Mamma mia! Snacka om att utnyttja folk.

Detta kommer jag aldrig att glömma! Maken till fräckhet har jag sällan skådat! Jag har sett mellan fingrarna många gånger, men nu är det slut med det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt dåligt av dom. Klart du ska ha pengar, annars är det bara att ta ner sidan.

G.E-Online sa...

Jag skulle mer än gärna se att de tog ner sidan. Men jag vill inte hamna på samma låga nivå som de befinner sig i. Därför ställer jag inga sådana krav även om det är lockande.