söndag, februari 18, 2007

Positivt på vallkursen

Var lite spänd på hur det skulle gå på vallkursen idag då vi hade vårt andra tillfälle. Detta eftersom vi inte haft möjlighet att träna på hela förra veckan. Madde valde att stanna hemma med Melvin eftersom vädret inte var det bästa när jag åkte, dessutom hade hon migrän. Kiwi visste mycket väl vad det var som väntade, de gånger hon och jag är ensamma förstår hon att det är träning på gång. Jag får nog säga att Kiwi överraskade mig positivt idag. Får nog säga att både jag och Kiwi skötte oss bättre nu än förra veckan. Jag gick in med en coolare attityd och det gör mycket. Sedan valde jag att använda lina på Kiwi; jag höll inte i den utan den fick släpa efter marken. Hon blir lugnare när man använder linan så det ska jag köra med ett tag.

Idag funkade klappen mycket bättre, inte till 100% men nästan. Kiwi var svarade även bättre på mina liggkommandon, det var lite si och så med just detta förra veckan. Bara jag har rätt tajming lägger hon sig där jag vill. Kiwi lägger sig lydigt när hon befinner sig i balanspunken. Fösningen som vi haft lite problem med eftersom Kiwi gärna stressar på såg mycket bättre ut idag liksom drivningen. Det som är kul är att Kiwi håller väldigt bra avstånd till fåren och jag tycker inte direkt att hon suger in mot de heller. In- och utgångarna gick även dessa galant vilket jag är mycket nöjd med. Hon skötte sig bra idag min lilla dag och jag får nog säga detsamma om mig själv. Men så har vi en extremt duktigt instruktör också i Mickis. Hon är så pedagogiskt så det är inte klokt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni är bäst.
Älskar dig!