söndag, april 29, 2007

Besök hos Kenne Bencker

På förmiddagen åkte vi till Kiwis uppfödare Kenny Bencker som bor i Landvetter. Han blev glad när vi ringde och var nog nyfiken på hur Kiwi utvecklats. Jag vet inte vad jag fått att Kiwis pappa Scott skulle vara död - så var nu inte fallet. Fan vad glad jag blev över det. Vi fick även se när Kenne vallade med Scott och det var verkligen kul. Han var lyhörd och jätteduktig. Vi fick även träffa Kiwis syster, gud vad lika de var. Helt sjukt. Hade vi haft lite mer tid på oss skulle vi kanske fått visa upp vad vi lärt oss, nu får det bli en annan dag. Jag fick många nyttiga tips av Kenne, saker jag ska tänka på både när vi tränar och när vi sedan ger oss ut på tävlingsbanan. Han är trots allt vallningsdomare så han vet vad han talar om.

Eftersom blivande valpköpare till Paula och Magnes valpar var på ingång fick vi lite bråttom tillbaka till Partille. Där käkade vi en god middag allihop och det slutade med att tiden inte räckte till för att åka till Liseberg.

Istället för Liseberg åkte vi och tränade agility. Magne byggde upp en rolig men svår bana. Han och Paula gav oss nyttiga tips men det gick inte så bra för mig och Kiwi. Det var snarare kaos. Jag måste ta mig en funderare hur fan jag ska göra med agilityn i framtiden. Skärper jag inte till mig kan jag lika gärna sluta och bara fokusera på vallningen. Därmot såg det jättebra ut för Madde och Åsa - de är så himla duktiga. Robban - Åsas karl ;) körde Lotis och gjorde det riktigt bra. Nu hoppas vi alla att han ska tända till på denna ädla sport.

Inga kommentarer: