onsdag, april 25, 2007

Vallat på Långängen och sen agilityträning

Idag har jag och Lena R varit och vallat på Långängen som ligger på Lidingö. Fårägarna har flyttat en del av fåren dit så nu är detta stället vi åker till när vi ska valla på Lidingö. Området var verkligen vackert och mycket folk strosade omkring där på stigar och det fanns även ett café i närheten.

Kiwi var hetare än vanligt idag, det berodde nog till stor del på att det var en helt ny miljö för henne. Hon var lite "hetsig" i början och ville inte riktigt lyssna på mig. Men efter ett tag lugnade hon ner sig, även jag blev lugnare och det bidrog säkert till att hon lyssnade bättre. Det blev ett positivt träningspass till slut med hyffsade flanker och en rätt så fokuserad Kiwi vid drivning och fösning. Lotta stod bland fåren när jag gjorde några hämt. Jag fick stoppa Kiwi varje gång och sända henne på nytt men jag är ändå nöjd. Det som är bra är att hon håller rätt bra avstånd till fåren när hon kommer bakom. Drivningen är annars det jag är mest nöjd med idag.

På eftermiddagen åker vi till Stockholm Södra där vi ska ha en träningstävling. Förhoppningsvis håller det vackra vädret i sig. Det ska bli kul att träffa alla igen, hoppas många kommer.

Inga kommentarer: