fredag, april 06, 2007

Åter ett träningspass på "Eken"

Tidigt i morse styrde vi kosan mot Lidingö för att valla igen. Vädret var inte det bästa då det blåste och var kallt. Vi hann med en riktigt genomkörare och det kändes bra. Det känns som att Kiwi gått ner en smula i tempo......inte tillräckligt men det är ändå en klar förbättring. Jag är lite osäker på om jag ska träna in en saktakommando eller om Kiwi ska gå "sakta" enbart genom mitt framkommando.

Nu ska jag prova att inte använda piskan när vi vallar utan istället använda en stav eller annat. Vid slutet av dagens träningspass stoppade jag händerna i fickan och Kiwi svarade ändå bra på mina kommandon. Jag är nöjd med dagens träningspass och det såg mer eller mindre lika ut som det gjort den senaste veckan. Vi tränade även lite fålla, in- och utgång med det gick inte så bra idag.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om träningen nu eftersom det ser och känns mest likadant efter varje pass. Därför blir denna post ganska kort.

Vi ska även träna imorgon, det är osäkert om Madde och Luma följer med. Helst skulle jag vilja träna in- och utgång ur fållan för det funkade inte så bra idag. Vi måste träna mycket mer på detta moment.

Inga kommentarer: