fredag, april 27, 2007

Dags att skärpa sig med agilityträningen

Åker nog till Stockholm södra och tränar agility en sväng senare idag. Känner att jag behöver öka träningsdosen ganska rejält. Vill inte komma till lagtävlingarna oförbered då jag vet att mina lagkamrater satsar ganska rejält på laget. Dessutom har vi kapacitet att ta oss till SM - inget snack om den saken. Det är nog jag och Kiwi som är det svaga kortet men vi ska göra vad vi kan för att göra nollade lopp.

Agilityn kommer nog ta över en del av den tid som jag gett vallningen. Självklart kommer vi fortsätta valla men inte i samma utsträckning som skett. Agilityn kan inte längre skjutas åt sidan för det märks absolut att så skett. Jag vet att vi har hög kapacitet bara vi är väl förberedda. Vi har vid två tillfällen varit nära att plocka cert så helt värdelösa är vi inte.

De senaste dagarna har jag varit konfunderad över min diabetes. Mycket positivt har hänt sedan jag slutat dricka alkohol och skärpt till mig med kosten. Helt plötsligt verkar min kropp behöva mycket mindre insulin och jag får direkt för låga värden när jag tar de gamla doserna. Nu är jag tvingad att ta ta mina blodvärden mycket oftare för att det inte ska bli något knas.

Inga kommentarer: