söndag, april 22, 2007

Åskådare på agilitytävling

Packade in oss i bilen och åkte till Norrtälje för att kika lite på agilitytävlingarna som Roslagens HU arrangerade. Lena R startade i agilityklass 1 med Siri fast det gick inte så bra - tyvärr. Jag bara väntar på att Siri ska göra det "perfekta" loppet; då finns det ingen i detta land som vinner över henne. Vädret var helt ok men ekipagen desto sämre. Det var nästan bedrövligt att se. Hur som helst träffade vi några av våra vänner där vilket alltid är lika trevligt. Jag tog över 160 bilder och filmade även en del lopp. Allt kommer läggas upp på AgilityForum inom kort.

Madde och Tara körde som föråkare både i hopp- och agilityklass och det gick verkligen bra. Det var länge sedan Tara hade sådan fart som hon visade upp idag - helt enormt kul. Jag ser verkligen fram emot denna säsong för Tara och Madde kommer få sitt stora genombrott 2007 - det är jag säker på.

4 kommentarer:

Anonym sa...

var glad att du inte var i kalmar, jag lovar att det var oändligt mycket sämre ställt med agilityn där! bortsett från ditresta skåningar och enstaka inhemska klass 3-ekipage var det chockerande dåligt...

G.E-Online sa...

Det är speciellt en sak som bekymrar mig och det är att vissa plockar pinne efter pinne trots att de inte ens gör bra lopp. Detta på grund av att så otroligt många diskar sig. När de väl blivit uppflyttade till klass 2 står de sig slätt - många i alla fall. Självklart finns det undantag.

Katja sa...

Fast det var ju ändå en klass 1 tävling, och då måste man väl inte vara så himla proffsig!? Och har man tagit en pinne så har man ju ändå gått nollad inom referenstiden och då har man väl gjort nåt rätt. Kommar man inte längre än till klass 2 sen så so what? Det är väl kul att folk på alla nivåer vill tävla och ha kul med sina hundar! Det är ju inte så att man direkt förstör för nån annan genom att diska sej eller gå på en dålig tid. Tycker en av de bedrövliga, som dock ej tog nån pinne! ;-)

G.E-Online sa...

Jag håller med dig i mycket det du skriver Katja.

Men trots allt! Man ställer ju inte upp i en simtävling om man inte kan simma. Eller för att citera en av våra agilitydomare - Carina Olsson - man ställer inte upp på en tävling i bågskytte om man inte träffar tavlan.