torsdag, april 19, 2007

Träningstävling SSBK

Sedan några dagar tillbaka var det bestämt att vi skulle köra en träningstävling på Stockholm Södra. Tyvärr var ej vädrets makter med oss så det regnade mest hela tiden och en kall vind smekte våra kinder. Fotbollsskorna glömde jag hemma vilket tydligt skulle visa sig. Jag kan tillägga att det inte känns skönt att halka omkring på en hal banan när man har ont i ryggen. Egentligen borde jag avstått från att varit med idag men jag var så sugen. Tajmingen var inte den bästa och det såg nog rätt förvirrande ut på banan när jag och Kiwi körde. Ont hade jag hela tiden.

Det positiva var att Kiwi var mycket explosivare i starten än hon varit samt att hon drog på rejält vid upploppet. Annars var det mest negativt med detta pass. Det var i alla fall kul att träffa sina agilityvänner igen.

Tara och Madde gjorde jättefina lopp, ja, de överraskade nog oss alla. Tänk om det kunde se likadant ut på tävlingsbanan. Men jag vet att det kommer göra det snart, då kommer det bli kul - väldigt kul.

Inga kommentarer: