torsdag, april 26, 2007

Tillbaka till ruta ett i agilityn

Ja, vad säger man. Agilityträningen igår gick inte alls bra. Min och Kiwis kommunikation är som bortblåst! Det känns som att hon tar hinder helt på eget bevåg men säkerligen har det att göra med min för dagen bristfälliga handling. Madde tyckte dock ändå att jag vissa gånger visade helt korrekt och att Kiwi helt enkelt visade mig långfingret. Agilitybanan vi byggde upp var inte den lättaste. Därför har jag nu valt att gå tillbaka några steg, träna enklare med lätta slalomingångar och på klass 1 och klass 2 banor. Mycket enklare kombinationer, mycket boxträning och u- respektiva velodrombanor. Vårt samarbete måste förbättras avsevärt.

Min rygg kändes helt ok igår därför kan jag inte skylla på den. Desvärre hade jag värdelösa skor på mig så jag halkade omkring som Bambi på hal is. Fotbollsskor är vad som gäller i fortsättningen så man vågar ta i och springa ordentligt utan risk att man ramlar. Nu tog detta mycket av min fokusering och det funkar inte. Jag är osäker på om det blir fler träningstävlingar för oss den närmsta tiden då vi kanske hellre behöver träna själva - bara jag och Kiwi! Då blir vi båda mycket mer fokuserade.

Inga kommentarer: