torsdag, april 05, 2007

Valpträff H-kullen & vallträning

Madde åkte just till t-centralen och hämtade Jonna som ska bo hos oss några dagar. Melvin kommer bli eld och lågor eftersom han avgudar henne. Hon är hans storasyster, fast bara på låtsas. Det kommer göra Melvin gott att ha henne hos oss några dagar.

I eftermiddag åker vi till Hölö, H-kullen har valpträff och jag tänkte passa på att träna lite med Kiwi. Det ska bli intressant att se hur valparna beter sig mot varandra. Nu var det ett tag sedan vi tränade hos Mickis men det blir säkert bra. Eftersom vi mest tränar på Lilla Ekebo på Lidingö är det bra med lite variation, både vad gäller miljö och får. Jag kommer främst fortsätta träna Kiwi på höger och vänster så att hon oavsett vart jag står går rätt. Igår märkte jag att Kiwi inte förstår höger/vänster när det inte är några får med i bilden. Brukar det vara så eller? Om någon läser detta och kan svara på denna fråga, kommentera gärna detta inlägg. Annars beror det väl på att dessa kommandon inte är riktigt befäst.

Vi får hoppas att det fina vädret håller i sig eftersom jag tänkte ta med min videokamera och filma idag. Vid förra valpträffen gick det inte så bra eftersom det mest regnade hela tiden.

Inga kommentarer: