tisdag, april 17, 2007

Positivt agilitypass

Var på SSBK och tränade ett kort agilitypass med Kiwi. Mamma mia, hon var så otroligt laddad, jag och Madde stod bara och gapade. Hon formligen flög över balansen och blixtrade förbi slalompinnarna. Vi provade att träna på ett sätt som Maria T tipsat om och det gav resultat. På grund av det som hände mig tidigare i veckan fick jag ta det lugnt. Det blev alltså inget springande men Kiwi hade kul ändå - ja, vi hade kul båda två. Balansen var nu uppsatt till Kiwis stora förtjusning. Vi följde Maria T:s tips och Madde höll fast Kiwi medan jag ställde mig på andra sidan balansen och lockade med hennes favoritleksak. Pang! När Madde släppte henne flög hon över balansen i en rasande fart med perfekt balans och klockrena kontaktfält!

Det var underbart att se den glädje Kiwi utstrålade. Ibland kan det vara positivt att låta henne ha lite tråkigt några dagar. Hoppas verkligen att jag kan vara med på torsdag - då blir det kul och jag och Kiwi ska visa vart skåpet ska stå!

Idag är det en vecka sedan vi tränade vallning. Det känns inte bra men jag har inte kunnat göra så mycket åt det. Kanske åker vi till Stefan och kör ett pass imorgon om nu inte Lotta, Gunnel eller Britt på Lidingö är hos fåren någon gång på em. Förhoppningsvis har även detta uppehåll gjort Kiwi gott.

Till sist vill jag dela med mig av en länk: Mickey J Barczyk den går till den snyggaste blogg jag någonsin sett!

Inga kommentarer: